Eigenvurdering, læring og Campus Inkrement
I desse dagar er det mykje som opptar oss lærarar,
men sidan eg er Tekna medlem og dermed ikkje i streik må eg også ha fokus på
undervisning.
Dette skuleåret kjem eg til å ha større fokus på
samarbeidslæring og å få elevane til å verta aktive deltakara i si eiga læring.
I fjor byrja me ved Nordahl Grieg vgs i faget R1 og nytta det me då kalla for
leksegrupper og systematisk bruk av omvendt undervisning. Etter evaluering
endte me opp med noko litt anna enn kva me starta med.
I oppstarten av dette skuleåret har me som er på jobb
modifisert opplegget og kanskje vert det tatt i bruk i dei fleste matte
gruppene ved skulen. Me plasserer elevane i styrte 4-ar grupper og kallar dei i
år for SAMARBEIDSGRUPPER sidan dei skal samarbeide om meir enn leksene.
(Korleis desse samarbeidsgruppene fungerer kan eg forklara ved eit seinare
tidspunkt). Me nyttar også omvendt undervisning med teoristoff frå Ndla og
Sinus (Cappelen), og brukar Campus Inkrement som portal og organisatorisk
tildeling av videoar, kontrollspørsmål og ikkje minst systematisk bruk av
eigenvurdering før timane. Sidan me har dei fleste mattefaga parallellagt så er
det mogleg for oss å vera lærargrupper på minst to lærarar. Då kan dei som
treng ekstra gjennomgang få det og dei som treng oppgåveløysing få rettleiing
av lærar. I andre fag er me aleine med ei gruppe og vekslar litt mellom
omvendt undervisning og tradisjonell undervisning.
Og det er nettopp eigenvurderinga som er så
systematisk å få oversikt over på Campus som gjer at eg skriv desse orda i
kveld. Eg veit akkurat kva eg må vektlegga i morgon i fysikktimane mine. Difor
er det å kunna ha tid til å følgja opp om kvelden så viktig og ikkje minst ha
tilgang på eit verktøy som er enkelt å nytta og ikkje krev mykje arbeid for å
få oversikt over eleveigenvurderingane.
Kva oppnår ein når ein nyttar eigenvurdering?
Elevane har håndterbare oppgåver i lekse som dei kan kommentera
(kontrollspørsmål, animasjonar, vidoear) og dei set sine eigne ord på kva som
gjekk greitt og ikkje fult så greitt. Dei vert dermed medviten på kva element
som dei treng å ha fokus på.
I morgon vert det å få på plass snuing av formlane
viktig. For å hjelpa elevane til å nå ei raskare ferdigheit i ulike basisferdigheiter
nyttar eg også ei lita kladdebok som elevane berre nyttar til ein ting og det
er oppstart og avslutningsspørsmål. I morgon vil eg difor byrja med at dei skal
snu ein formel , og teikna ein fartsgraf ut frå ein gitt strekningsgraf. Dei
skal deretter leggja vekk boka og me arbeider med temaet som er dei 4
rørsleformlane for konstant akselerasjon. Når timen går mot slutten vil eg be
elevane ta fram att boka; finne ei ny side og gjennta det som me starta med og
kanskje eit eller to ny småspørsmål. Vonleg
vis vil då fleire ha fått dette betre til. Eg samlar ofte inn bøkene og ser
over (tar ca 20-30 min når eg har 28 elevar) eller eg forklarar og dei rettar
medelevane sine svar. Kvifor brukar eg
denne tida på dette? Eg har ein arbeidsgivar (ikkje KS) som har tru på at
gjennom samhandling vert me alle betre
og at dette skjer utanfor kontortida. Elevane slepp å vente i 4-5 veker før dei
får tilbakemelding på ferdigheiter før ein har ei vurdering. Med andre ord
læringskurva deiras får ei raskare stigning og elevar lærer seg til at det
lønner seg å delta aktivt i læringsprosessen.
PS er spent på kva Ndla kjem med etter at eg var
så heldig å få forklara dette for dei førre veke. Kanskje vert det mogleg å
nytta Ndla i framtida til å få eit godt eigenvurdering/logg på kva som er gjort
og forstått. Eller kanskje også Its’ learning vil forbetra slik at ein får
betre profil på eit tema/ ei blokk / ein leksjon…..
Draumar er gode og å ha. Og i mellomtida er eg
takksam for arbeidet som Bjørn Ove Thue har gjort med å utarbeida Campus som
gjev meg eit verktøy som sparar meg for tid og som fremjar læring.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar